Prowadzenie wielkiej korporacji

Prowadzenie wielkiej korporacji

Zarządzanie korporacją to dzisiaj zadanie na tyle skomplikowane, że przeciętny nawet dobrze wyszkolony menadżer nie byłby w stanie skutecznie objąć stanowiska prezesa bez doświadczenia. Nie dziwi więc, że na pewnym poziomie proces rekrutacyjny nie jest otwarty i nawet doskonałe wykształcenie nie pozwala na ubieganie się o stanowisko prezesa. W biznesie jednak istnieje kilka dróg do władzy i można swobodnie stać się właścicielem firmy, o której istnieniu nie miało się jeszcze dobę wcześniej pojęcia. Jeśli np. inwestor giełdowy przeczuwa lub z wyjątkowo dokładnej analizy ekonomicznej wywodzi, że rynek konsumpcji wina w jakimś konkretnym kraju będzie teraz bardzo szybko wzrastał, kupno firmy zajmującej się w tym kraju robieniem win czy nawet butelkowaniem ich, albo też wykupienie udziałów u głównego regionalnego dystrybutora alkoholi staje się w tym momencie czymś naturalnym. Aby skutecznie prowadzić wielki biznes niezbędne jest dziś przede wszystkim zyskanie doświadczenia na rynku a ten w ostatnim czasie zmienia się bardzo dynamicznie. Nawet najlepsze książki sprzed pięciu lat zawierają tak wiele poglądów i opinii, które nie przystają do aktualnego stanu wiedzy o finansach i rynkach, że o wiele skuteczniej radzi sobie ktoś czytający po prostu na bieżąco wszystkie najmniejsze informacje biznesowe i ekonomiczne.

[Total: 0    Average: 0/5]